søndag 16. november 2014

Fargekombinasjoner

Jeg er ikke noe flink til å plante blomster sammen på en måte som funker, men nå er det høst og jeg har forsøkt noe nytt. Jeg har kikket på bilde etter bilde og så forsøkt å se etter det som er felles ved de bildene jeg liker. Og fellesnevneren var.....Limegrønt!! 



Så nå skal jeg begynne å lete etter:
1. limgrønne planter
2. blomsterkombinasjoner med limegrønt

Noen som har noen tips?? Navn, internettsider, linker til egen blogg?

Ha en fin ny uke!

4 kommentarer:

  1. Jeg jakter litt selv på limegrønt jeg. Det er så fint, så jeg får følge med å se om du får noen innspill :)

    SvarSlett
  2. Jeg er heller ikke flink til sånn sammenplanting, tar det litt på slumpen. Men, jeg skal iallefall male en av veggene i stua Limegrønn nå i november! En av mine favorittfarger. Bare snekkerne og elektrikkeren blir ferdig nå så, da blir det en fargerikt i stua.
    Skal titte inn til deg og se hva du finner av fargen. Spennende!

    :-)

    SvarSlett
  3. Prydtobakk finnes i limegrønt, syrin hortensia Limelight , grønn solhatt. Det finnes sikkert flere, men det var de jeg kom på :)
    Lekker farge ja!

    Klem

    SvarSlett
  4. Jeg er ikke så nøye på farger når jeg planter. Men Stormarikåpe tenker jeg på som litt limegrønn, selv om den vel egentlig er lys gul ig grønn. Noen Hosta tenderer mot lime. Mener jeg også har sett solsikker i lime, så det finnes nok litt å velge i. Solhatt?

    SvarSlett