mandag 3. september 2012

Revebjelle

Forrige innlegg om vårt soverom ble flittig besøkt og det er så koselig at flere har tatt vare på de samme gamle møblene. For dette er møbler med stor M. Tunge og solideJ Og veldig fine.
I dag tenkte jeg å kjøre en bilde- kavalkade av revebjeller. Sådde en masse av dem i våres og jeg skal si de har gitt mye allerede første sesongen! Nå er en del av dem på hell og jeg har begynt å samle inn frø, men fortsatt er det noen som kommer med stilker fulle av knopper. Revebjellene på bildene skal være flerårige i følge frø-pakken, og jeg krysser fingrene for at det stemmerJ Til neste år har jeg lyst til å så minst like mange som i år! Jeg sådde veldig mange, men så er det noen som ikke tar seg, noen man gir bort osv. Kan ikke bli for få av denne plantenJ







 Mannen min har tatt bildet. 
God mandag!!

5 kommentarer:

  1. Flotte revebjeller du har sådd! Det er moro med egensådde planter :-) Fortsatt god mandag til deg også!

    SvarSlett
  2. Revebjeller er kjempe fine, og det blir aldri nok av disse herlighetene. Jeg trodde revebjeller var en to-årig plante. Hos meg klarer den ikke vinteren, etter at den har blomstret.

    Ha en fin mandag videre! Klem

    SvarSlett
  3. Nydelige revebjeller! Så flott at de er flerårige. Da får du forhåpentligvis glede av de i mange år.
    Ha en fin uke!

    SvarSlett
  4. Riktig lekre er de, ikke kan vi få nok av dem heller. I fjor var det stusselig hos meg siden alle revebjellene frøs på vinteren. Men frøene som lå i jorda overlevde så i år har det vært masse av dem, heldigvis :)
    Ha en flott tirsdagskveld.

    SvarSlett
  5. Revebjeller skal jeg prøve neste år, for første gang. Og jeg gleder meg villt! De er rålekre!!
    Ha en fin uke :)

    SvarSlett