onsdag 12. september 2012

Min favoritt




Min favoritt i hagen akkurat nå er løk-blomsten! Når vanlig gul løk setter blomst blir det ikke store løken å spise, men de vakre blomstene veier opp for tapt avling. Ute i hagen gjør den løk bedet fint og inne i et glass er blomsten også lekker. Blomstene står i tillegg lenge både inne og ute!
For å se flere høst-favoritter se på Moseplassens konkurranse- der er det masse flotte bilder og mye inspirasjon å hente nå som kveldene blir mørkere. Om du har en egen høst favoritt i hagen del den med andre:)
Ha en riktig fin høst-dag!

13 kommentarer:

  1. Løkblomsten er faktisk veldig fin:) Kjempefint bilde du har knipset av den også! :))

    SvarSlett
  2. Det er veldig artig med disse matplantene som blomstrer, ofte kan de være riktig nydelige :) Her har vi en gulrotblomst midt i fineste plassen i staudebedet (fordi vi fant en gjenglemt gulrot i våres og mannen forbarmet seg over den og plantet den) og jeg må si at vi absolutt skal ha blomstrende gulrøtter andre år også :D

    Veldig hyggelig at du er med i konkurransen!

    SvarSlett
  3. Så fin ,jeg har også noen som får stå i bed til pynt og insektene elsker dem.
    Flott bilde og en stilig kandidat.

    Marit.

    SvarSlett
  4. Det er morsomt med planter som man ikke tenker skal blomstre og så blomstrer de likevel! Jeg har purre som blomstrer og de har blomstret lenge!

    Veldig fint bilde!!

    Anne Marit

    SvarSlett
  5. Løkblomsten var fin. Vi hadde noe purre som sto ute over vinteren. De fikk også noen fantastiske blomster. D

    SvarSlett
  6. Hei igjen,,,
    Jeg var i postkassen nå og der lå det frø. Jeg gleder meg til å så de i drivhuset til våren, revebjellen hørtes så flotte ut også.
    Tusen takk for bryderiet ,Marit.

    SvarSlett
  7. Kjempe flott! Ønsker deg masse lykke til!

    Viviklem

    SvarSlett
  8. Nydelig bilde Maria! Lykke til!
    Takk for frøene... gleder meg til sådden.
    Jeg har samlet sammen frøene til deg, sender de til deg i morgen.
    Ønsker deg en fortsatt fin uke!

    SvarSlett
  9. Kommer innom engang til jeg... Tusen tusen takk for frøene!!!!! Nå gleder jeg meg virkelig til neste såsesong :)))))

    SvarSlett
  10. Riktig stilig kandidat :) Har ikke sett blomstrende løk før, artig. Tusen takk for frøene, gleder meg til å så de i splitter nytt drivhus til våren. Sender deg frø når de er helt tørre og pakket.
    Ha en finfin torsdag.
    Og masse lykke til i konkurransen.

    SvarSlett
  11. Så bra at frøene har kommet frem! Jeg er virkelig storfan av anisisopen "Golden Jubilee" og håper frøene vil spire villig hos dere!! Klem!

    SvarSlett
  12. Gratulerer med finaleplassen! Dette blir spennende :)

    SvarSlett