fredag 13. april 2012

Hagen: da - nå!



Nå synes jeg at våren har kommet langt i hagen! Og jeg har bilder som i det minste delvis backer meg opp:)

Før påske:
Etter påske:
 Her er skråen før påske:

Etter påske:
Hm...ikke veldig stor endring her men de små påskeliljene har kommet frem og det er knopper av hyasiner (flere har blitt spist opp av snegler) og bladverket til de store påskeliljene har begynnt å komme fre. Jeg plantet nok påskeliljene i skråen altfor dypt. Og så har vi måttet konstantere at det ene plommetreet er dødt så det skal vi fjerne- litt synd men epletrærne får bedre plass da, og vi beholder de to plommetrærne som lever:)

Her er bedet ved verandaen før påske:


Det er hvitløksspirer som synes her i forgrunnen:)

Og etter påsken ser det slik ut:


I bakgrunnen er det allum som har dukket opp. Perleblomstene er i knopp, men det virker som om de tar det med ro og ikke har noe hastverk med å blomstre skikkelig.

Så deilig å endelig ha litt vår selv om det er en kald vår :)  Ønsker alle en fin helg med masse hagekos!


3 kommentarer:

  1. Det er deilig å se våren sprette fram.Ha en fin dag.

    SvarSlett
  2. Hei! Så flott det blir hos deg!

    Det er på grunn av slike forandringer, at vi gidder å holde på med hage. Det gir oss så utrolig mye.

    Kos deg videre i hagen. Klem

    SvarSlett
  3. Når jeg ser lysegule vårblomster blir jeg glad. Ha en huggelig hagehelg!

    SvarSlett