søndag 15. januar 2012

Mer frø

Nå har jeg vært i Sverige i mange dager! Har jobbet mye, men også hentet inspirasjon fra venner som også er hage-interesserte! Det ble ikke den helt store samlingen av frø, men jeg er veldig fornøyd med å ha fått tak i frø av ramsløk- det er en nydelig løkvekst som får hvite små blomster. Det aller beste er likevel bladene, de smaker helt nydelig! Håper bare de spirer:)  Kjempeverbena har jeg også kjøpt, de er så fine og jag har hatt lyst til å prøve dem i mange år. Begge disse frøene virker litt virene å få til, og jeg lurer på å vente med å så ramsløk til høsten. Verbenaen derimot må jeg få i jorden slik at jeg forhåpentligvis kan nyte av den til sommeren:)

Store tomater vil jeg ha, for jeg har en stor samling frø av små:) Bondebønner er jo alltid en klassiker. Gule gulrøtter er bare nydelig. Markjordbær ble jeg tipset om av Anne så den kom også med- så nå er det bare å sette igang!

Ha en riktig fin kveld og god uke!!
Maria:)

3 kommentarer:

  1. Så du er også i såmodus? Jammen skal det bli godt å få se noen grønne spirer snart =) Ramsløk har jeg også tenkt å så i år. Jeg har også hørt at den er litt vrien, og at ofte går ut selv om får planter av den! Men absolutt verdt et forsøk, for det hadde vært artig å få den til! Ellers hadde jeg lyst til å prøve å så purre, og den skal såes tidlig, men vi får se =)

    SvarSlett
  2. Ja, bondbönor måste man ha, dom är så goda. Bara synd jag inte har mer plats, dom kunde jag haft hur mycket som helst av.

    SvarSlett
  3. Her i hodet kretser tankene ofte rundt blomster, hage og frø:) Og nå er det jo tid for å sette igang! Jeg fikk tips av de jeg kjøpte ramsløk av at de best liker å være i samme type miljø som hvitveis. Det vil si litt trær men ikke veldig tett, litt lys må også komme ned. Purre er jo kjempegodt! Og Mia, vi har super-liten hage men har snakket med noen som eier litt jord de gjerne vil skal anvendes til noe nyttig- håper å få en avtale med dem om å dyrke litt der. Kanskje det også er mulig hos deg? Eventuellt ha en liten odlingslott? på andre siden skal man jo ha tid til alt også da....:)
    Ønsker dere en god uke!!
    Maria:)

    SvarSlett